Komunikat w sprawie problemów z funkcjonowaniem systemu informatycznego NFZ
2017-11-02
W nawiązaniu do komunikatu z dnia 20 października 2017 roku informujemy, że problemy z funkcjonowaniem systemu informatycznego DOW NFZ zostały rozwiązane i aktualnie możliwa jest już pełna i prawidłowa komunikacja na poziomie sprawozdawczości i rozliczeń umów zawartych z Funduszem.
W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości dotyczących umów i rozliczeń prosimy o kontakt z Wydziałem Informatyki:
(071 79 79 311, 071 79 79 400, filip.gorczynski@nfz-wroclaw.pl, serwiscl@nfz-wroclaw.pl)
Biorąc pod uwagę problemy z rozliczeniem miesiąca października 2017 roku przypominamy, że skróceniu ulegnie termin płatności określony w § 24.1 rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie ogólnych warunków umów o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej (Dz.U.2016.1146 j.t. ze zm.). Faktury złożone w terminach 1–10 listopada 2017 roku będą miały zachowany termin płatności na dzień 15 listopada 2017.
W wyjątkowych sytuacjach (w przypadku problemów z rozliczeniem do 10 listopada br.), faktury złożone w terminach 11–15 listopada br., będą miały ustalony termin płatności na dzień 20 listopada 2017, po złożeniu indywidualnego wniosku przez świadczeniodawcę.
Dodatkowo, w związku z trudnościami z wystawianiem kart DiLO, informujemy, że zakwestionowane w procesie weryfikacji świadczenia powiązane z kartą DiLO, zostaną uznane za prawidłowe po przysłaniu do Funduszu pisma ze wskazaniem, których świadczeń dotyczy problem. Prosimy o podanie w przedmiotowym piśmie następujących informacji: nr karty DiLO, Id rozliczenia i/lub datę wykonania świadczenia.
Andrzej Oćwieja
Dyrektor DOW NFZ
.