Komunikat w sprawie warunków udzielenia i rozliczania w 2020r. dofinansowania informatyzacji świadczeń opieki zdrowotnej udzielonych przez pielęgniarki i położne
2020-04-14
DOW NFZ przekazuje informacje dla świadczeniodawców, którzy zamierzają złożyć do DOW NFZ odpowiedni wniosek o dofinansowanie zakupu urządzeń informatycznych – komputery przenośne wykorzystywane przez pielęgniarki i położne do wystawiania recept w postaci elektronicznej – zasady uregulowane Zarządzeniem Nr 42/2020/DEF Prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia z dnia 20 marca 2020 r. ( link do zarządzenia).
Warunkiem ubiegania się o dofinansowanie zakupu oprogramowania jest posiadanie umowy o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej, z okresem obowiązywania obejmującym okres od dnia 1 stycznia 2020 r. do dnia 31 grudnia 2020 r., w zakresach świadczeń opieki zdrowotnej:
1) świadczenia pielęgniarki POZ, lub
2) świadczenia położnej POZ, lub
3) świadczenia w zakresie diabetologii-AOP, lub
4) świadczenia w zakresie kardiologii-AOP, lub
5) świadczenia w zakresie położnictwa i ginekologii- AOP, lub
6) świadczenia w zakresie chirurgii ogólnej- AOP, lub
7) świadczenia w pielęgniarskiej opiece długoterminowej domowej,
8) porada w poradni medycyny paliatywnej,
9) świadczenia w hospicjum domowym,
10) świadczenia w hospicjum domowym dla dzieci
u którego w miesiącu poprzedzającym miesiąc złożenia wniosku o dofinansowanie pielęgniarka lub położna wskazana we wniosku o dofinansowanie wystawiła receptę w postaci elektronicznej następnie złożenie w siedzibie właściwego oddziału Funduszu przez świadczeniodawcę poprawnego wniosku wraz z wszystkimi załącznikami tj.:
- wniosek o udzielenie dofinansowania – zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik nr 1 do ww. Zarządzenia
- specyfikacja dofinansowania - wzór – zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik nr 2 do ww. Zarządzenia
- potwierdzone przez osobę reprezentująca świadczeniodawcę lub przez niego upoważniona za zgodność z oryginałem kopie dokumentów potwierdzających nabycie przez świadczeniodawcę i sfinansowanie w 2020 roku ze środków własnych – tj. kopie faktur VAT (FV)/rachunków oraz kopie dokumentów potwierdzających zapłatę – na przykład dowodów dokonania przelewu:
o urządzenia informatycznego – komputer przenośny wykorzystywany przez pielęgniarki i położne do wystawiania recept w postaci elektronicznej
Uwaga: termin złożenia ww. dokumentów upływa z dniem 31 grudnia 2020 roku.
1. Wniosek o udzielenie dofinansowania – dodatkowe informacje w odniesieniu do odpowiednich części wniosku:
I. Dane identyfikacyjne uprawnionego świadczeniodawcy muszą być zgodne z CEIDG lub KRS.
II. Należy wymienić pełny kod umowy obowiązującej w roku 2020.
III. Numer prawa wykonywania zawodu pielęgniarki lub położnej, która w miesiącu poprzedzającym miesiąc złożenia wniosku o dofinansowanie wystawiła receptę w postaci elektronicznej.
IV. Kwota powinna być zgodna z kwotą wynikającą z podsumowania pozycji w specyfikacji dofinansowania załącznik nr 2.
V. Numer rachunku bankowego wskazanego do przesłania środków z dofinansowania powinien być zgodny z numerem rachunku we wskazanej we wniosku umowie.
VI. Podpisując wniosek świadczeniodawca oświadcza, że:
1. spełnia warunki otrzymania dofinansowania określone w zarządzeniu tj.
2. posiada obowiązującą w okresie 01.01.2020- 31.12.2020 r. umowę o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej w ww. rodzajach,
3. wydatki poniesione na zakup urządzeń informatycznych objęte niniejszym wnioskiem o udzielenie dofinansowania zostały sfinansowane ze środków własnych, przed złożeniem wniosku o udzielenie dofinansowania i nie były objęte dofinansowaniem z innych źródeł.
VII. Świadczeniodawca zaznacza w punkcie VI ust 3 skreślając niepotrzebne, że ma lub nie ma możliwości odliczenia podatku VAT (w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2018 r. poz. 2174, z późn. zm.).
VIII. Wniosek musi być podpisany przez upoważnioną osobę. W przypadku, gdy osoba nie jest uprawniona do reprezentowania świadczeniodawcy z mocy prawa do wniosku należy dołączyć ważne pełnomocnictwo. Ta sama osoba powinna być podpisana na wniosku i na specyfikacji dofinansowania – załącznik nr 2.
2. Specyfikacja dofinansowania - załącznik nr 2 dodatkowe WAŻNE informacje
- w jednym wierszu specyfikacji należy ująć informacje wynikające tylko z jednej FV(rachunku) zadeklarowanej do dofinansowania i dołączonej do wniosku
Świadczeniodawca w wierszu podsumowania z opisem „RAZEM” powinien wypełnić tylko komórki odpowiednie dla kolumn 9 i 10 specyfikacji dofinansowania - tj. wprowadza odpowiednie sumy dla tych kolumn.
- W pozycji „Nazwa świadczeniodawcy” należy wpisać nazwę świadczeniodawcy zgodną z nazwą podaną we wniosku - załącznik nr 1,
- W pozycji „NIP świadczeniodawcy” należy wpisać NIP świadczeniodawcy zgodny z NIP-em podanym we wniosku - załącznik nr 1,
- W pozycji „Czy podmiot ma możliwość odliczenia VAT (TAK/NIE)*” należy wpisać:
o TAK, jeżeli w punkcie VI ust. 3 wniosku świadczeniodawca oświadczył, że ma możliwość odliczenia podatku VAT
lub
o NIE, jeżeli w punkcie VI ust. 3 wniosku świadczeniodawca oświadczył, że nie ma możliwość odliczenia podatku VAT
- W kolumnach nr od 2 do 6 należy wpisać odpowiednie dane zgodne z danymi umieszonymi na danej FV (rachunku). Datę należy podawać zgodnie ze schematem RRRR-MM-DD.
- W kolumnie nr 7 należy wpisać datę zapłaty FV(rachunku) – zgodną z przedłożonym dokumentem potwierdzającym fakt sfinansowania danej FV (rachunku). Datę należy podawać zgodnie ze schematem RRRR-MM-DD.
- W kolumnie nr 8 należy wpisać datę odbioru urządzenia informatycznego lub oprogramowania lub realizacji usługi przechowywania lub obsługi dokumentacji medycznej w postaci elektronicznej – uwaga: data ta dla wszystkich pozycji musi być wcześniejsza niż termin złożenia wniosku. Datę należy podawać zgodnie ze schematem RRRR-MM-DD.
- W kolumnie nr 9 należy wykazać wartość podstawy do ustalenia dofinansowania dla danej FV/rachunku (netto lub z podatkiem VAT w zależności od informacji wykazanej w pozycji dotyczącej podatku VAT) elementu kwalifikującego się do dofinansowania wymienionego w kolumnie nr 11 ustaloną jako wartość poniesionych wydatków (netto lub z podatkiem VAT w zależności od informacji wykazanej w pozycji dotyczącej podatku VAT)
- W kolumnie nr 10 należy wykazać wnioskowaną kwotę dofinansowania pozycji wykazanej w kolumnie nr 11 nie wyższą niż 80% wartość wykazanej w kolumnie nr 9. Wyliczoną wartość należy zaokrąglić do dwóch miejsc po przecinku.
Uwaga: wartość wykazana w kolumnie nr 10 w wierszu „Razem” nie może przekroczyć wartości określonej zgodnie z zapisami § 4 ust. 1 Zarządzenia i musi być zgodna z kwotą wnioskowanego dofinansowania z Wniosku o udzielenie dofinansowania
Przykładowe wyliczenie kwot dofinansowania zgodnie z zarządzeniem Prezesa NFZ nr 42/2020/DEF z dnia 20 marca 2020r. |
|
Dofinansowanie na jedną pielęgniarkę lub położną | Kwota dofinasowania |
§ 4. ust. 1 pkt 1 lit. a | Poniesione wydatki netto mniejsze niż 1500 zł x 80% | mniejsza niż 1200 zł |
§ 4. ust. 1 pkt 1 lit. b | Poniesione wydatki brutto mniejsze niż 1845 zł x 80% | mniejsza niż 1476 zł |
- W kolumnie nr 11 należy wyszczególnić (przepisać z FV/rachunku) informacje jakie pozycje (przedmiot zakupu) z danej FV (rachunku) w zakresie urządzeń informatycznych mają być objęte dofinansowaniem – dopuszczalne jest zatem wprowadzenie tu więcej niż jednej pozycji
Uwagi ogólne:
- Wniosek winien być podpisany przez osobę uprawnioną do reprezentacji świadczeniodawcy,
- Wniosek i załącznik stanowiący specyfikację dofinansowania winien być sporządzony wg wzorów określonych w zarządzeniu Prezesa NFZ, o którym mowa wyżej,
- Złożenie wniosku dotyczącego dofinansowania obejmuje podmioty udzielające świadczeń w ramach zawartej umowy w rodzaju określonym w § 1 ust. 2. Zarządzenia nr 42/2020/DEF Prezesa NFZ.
Jednocześnie należy do DOW NFZ przesłać załącznik nr 2 jako plik w formacie MS Excel stanowiący specyfikacje dofinansowania. Na adres e-mail: dofinansowanie@nfz-wroclaw.pl z dopiskiem „wniosek o dofinansowanie informatyzacji” oraz kod świadczeniodawcy.
Kontakt telefoniczny w zakresie pytań dotyczących:
- weryfikacji załącznika nr 1 tj. wniosku o udzielenie dofinansowania (Wydział Ekonomiczno-Finansowy) tel. 71/ 79 79 222, 233
- oprogramowania (Wydział Informatyki) tel. 71/79 79 381
- weryfikacji załącznika nr 2 tj. specyfikacja dofinansowania (Wydział Informatyki) tel. 71/79 79 381
Paweł Klauza
Naczelnik Wydziału Informatyki
.