Oddziały wojewódzkie NFZ wznawiają pracę sal obsługi klientów
2020-05-22
Od 25 maja zaczną działać sale obsługi klientów w oddziałach wojewódzkich Funduszu. Będzie można m.in. potwierdzić Profil Zaufany, załatwić sprawę dotyczącą wyrobów medycznych lub uzyskać podstawowe informacje w sprawach związanych z działalnością NFZ. Mimo otwarcia sal, nadal namawiamy do zdalnego kontakt ze swoim oddziałem, np. przez internet.
Sale obsługi klientów w każdym z 16. oddziałów Narodowego Funduszu Zdrowia zostaną otwarte w poniedziałek, 25 maja. Powrót do pełnej obsługi pacjentów będzie przywracany etapami.
W pierwszym pacjenci:
· potwierdzą zlecenia na wyroby medyczne
· założą Profil Zaufany
· dobrowolnie się ubezpieczą
· otrzymają podstawowe informacje związane z działalnością NFZ.
Limit osób, które będą mogły przebywać jednocześnie na sali będzie uzależniony od liczby czynnych stanowisk. Jeśli sala ma 3 stanowiska do obsługi, wówczas maksymalnie tyle samo osób będzie mogło załatwić swoją sprawę w okienku.
Zarówno klientów i pracowników NFZ obowiązują nakazy sanitarne. Na salę zostaną wpuszczone wyłącznie osoby, które mają zakryte usta i nos oraz zdezynfekują ręce. Stanowiska do obsługi klientów będą oddalone od siebie o minimum 2 metry. Po każdym pacjencie stanowisko, w tym przesłona chroniąca pracowników, blat biurka i długopisy będą starannie dezynfekowane.
Nad płynnością obsługi i zachowaniem obostrzeń sanitarnych będzie czuwał wyznaczony pracownik Funduszu, zawsze obecny na sali.
Dolnośląski Oddział Wojewódzki NFZ
ul. Jana Władysława Dawida 2 , 50-527 Wrocław
Delegatura w Legnicy
ul. Jana Pawła II 7 , 59-220 Legnica
Punkt Obsługi w Głogowie
ul. Generała Władysława Sikorskiego 21 , 67-200 Głogów
Delegatura w Jeleniej Górze
ul. Wolności 18 , 58-500 Jelenia Góra
Delegatura w Wałbrzychu
ul. Kościuszki 1-3 , 58-300 Wałbrzych
Punkt Obsługi w Kłodzku
ul. Grunwaldzka 1B , 57-300 Kłodzko
Wszystkie powyższe punkty czynne od 25 maja 2020 roku, od poniedziałku do piątku, od 08.00 do 16.00
Ze względów bezpieczeństwa, przed każdą salą znajdują się specjalne skrzynki, w których pacjenci będą mogli zostawić pisma, skargi i wnioski, bez konieczności wchodzenia do siedziby oddziału lub sali.
Mimo wznowienia obsługi klientów na miejscu w oddziałach, nadal rekomendujemy kontakt telefoniczny lub e-mailowy. Każdy oddział przygotował praktyczną listę numerów telefonów i adresów e-mail, za pośrednictwem których można załatwić sprawę. Ponadto do dyspozycji są elektroniczne skrzynki podawcze ePUAP (dla posiadaczy Profilu Zaufanego, czyli elektronicznego potwierdzenia tożsamości).
https://www.nfz.gov.pl/aktualnosci/aktualnosci-oddzialow/stan-epidemii-dodatkowe-ograniczenia-w-kontaktach-z-oddzialami-nfz,395.html
Przywrócenie pełnej działalności sal obsługi klientów będzie uzależnione od aktualnej sytuacji epidemicznej w Polsce. O wszelkich zmianach będziemy informować na bieżąco.
Joanna Mierzwińska
Rzecznik Prasowy
.